Saturday morning

Såg precis en fågel åka förbi utanför mitt fönster. Väldigt graciöst satte han sig på hustaket mitt emot. Just precis då fick jag en nostalgisk känsla, som en blixt genom kroppen. Jag vet inte om känslan var lycklig eller olycklig. Kan ni också ha svårt att veta det? Minns speciellt en gång för kanske 4 år sedan då jag nyss var hemkommen från mitt älskade Spanien efter en månads semester, så fort jag tänkte tillbaka på min fina månad där så kom det tårar till mina ögon och jag fick ont i magen. Jag längtade tillbaka så mycket att det gjorde ont. Det gjorde verkligen ont. Nu tappade jag tråden lite, men ville bara fråga om ni också kan känna så? Att ni ser något, minns något och får en ganska mörk känsla i kroppen? Även fast minnet kan vara något fint? Tror att det beror på att man vill tillbaka såpass mycket till just det förflutna ögonblicket, att man är så långt i från det.
 
Måste också berätta om en sak som hände igår på jobbet. Jag stod i kassan och kollade ut över affären. Så plötsligt uppenbarar det sig en mycket lång kille med blont hår, jag kände igen honom. Han var så himla bekant. Då såg jag att det var han, en av de personer som verkligen sårat mig, som fått mig att känn mig så värdelös. Det högg verkligen i hjärtat då. Som flera tusen knivar. Det var något jag aldrig upplevt förut. Det kändes som en hjärtattack. För jag gillar den här personen (nej, inte kärleksmässigt) samtidigt som jag hatar honom. När han kom lite närmare såg jag att det faktiskt inte var han som jag trodde det var. Smärtan i hjärtat släppde med en gång då. 
Jag blev chockad över mig själv. Min kropps reaktion skrämde mig. Jag tänker nämligen aldrig på den här personen längre, jag hade verkligen gått vidare och jag är på ett mycket högre stadie i livet just nu. Men så pang - så fort han uppenbarar sig (inte sett han sen jag blev sårad) så går hela jag sönder. Konstigt egentligen - för jag har verkligen gått vidare. Eller har jag inte det? Har hjärnan gått vidare men hjärtat ligger lite bakom kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0