Dream outfit of Saturday

Hade det varit en lördag i maj och jag skulle vara på väg ut på stan för dans och drinkar med vänner, hade jag självklart slängt på mig den här outfiten. Om det ändå vore så väl, va. Känns som jag verkligen alltid sätter ihop olika outfit-kollage som är halvt omöjliga att bära (för min del) då större delarna av kläderna är väldigt dyra. Men allt handlar om inspiration och egen tolkning!
Jag gillar att sätta ihop dröm-outfits som jag sedan kan inspireras av och köpa billigare alternativ! Men vissa kläder och accessoarer är ju inte direkt omöjliga, som toppen, väskan eller skorna ovan. Det beror helt på vad man prioriterar. Jag brukar (eller, brukar och brukar) unna mig något dyrt, som en fin väska, jacka eller skor, och sedan komplettera med billigare jeans och tröjor. Jag köper till exempel hellre en Marc Jacobs väska och ett par jeans från Zara, än ett par skitdyra designer-jeans och en väska från H&M. Men det beror ju helt på också. Jag kan inte säga att jag har ett "mönster" jag shoppar utifrån, men det gäller att "mixa och matcha" med låga och höga priser på kläder, skor och så vidare - tycker jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0