Nöj dig inte

Jag måste erkänna att jag känt mig rätt nere de senaste dagarna. Jag vet mycket väl vad det beror på, men jag väljer att inte gå in på detaljer här. Men det handlar om kärlek. Eller inte kärlek, men drömmen om kärlek, kanske man kan kalla det. Det beror på besvikelse och insikt. Men jag vet att jag är värd så mycket mer än så. Jag skall inte behöva känna så som jag gör nu. Det skall ingen. Låt ingen dum jäkla kille få sätta sig över dig! Vad är det för skit? Varför ens bry sig om en sån som han? Glöm honom och gå vidare. 
Tänk inte: men tänk om han bara är upptagen. Han kanske bara har ont om tid för mig just nu. Det kanske är därför han beter sig som han gör. Nej! Vill han ha dig, ger han dig tid. Han svarar på sms och han visar att han vill ha dig. Gör han inte det, kasta bort honom. Slösa inte din värdefulla tid på honom. Han är inget att ha!
Känner att jag är i behov av ett tecken. Jag är i behov av ett tecken på att det finns bra killar. Vart är ni? Varför har jag, i princip, bara blivit utsatt för en jävla massa douche bags?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0