Lev i nuet

Jag är inte så bra på att leva i nuet. Inte så bra på det som jag skulle vilja vara i alla fall. Jag har alltid något som ligger i framtiden som jag ser fram emot eller inte ser fram emot. Som gör att jag hela tiden "räknar dagar". Nu till exempel har jag Spanien om 54 dagar och antagninsbeskedet om 62. Att jag vet exakt hur många dagar det är kvar till det där beror på en app. Annars brukar jag inte hålla så stor koll. Sen skall jag ju ta körkort, vilket börjar närma sig, och jag lär ha uppkörning inom 1 månad högst 2. Så det ligger liksom och gnager i bakhuvudet. Kan inte helt slappna av. Det känns som att när jag lyckats ta det kommer alla oros-moment att släppa. Men så är det ju inte. Det kommer hela tiden nya. Stora som små. Undra om det kommer vara så hela livet eller om man någon gång kommer känna sig helt och totalt tillfreds och avslappnad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0