Parts of my room

Mina två favoritplatser i mitt älskade rum. Jag älskar faktiskt mitt rum. Men jag vill ändå flytta hemifrån, mer än allt annat just nu. Att få sköta mig själv. Kunna ha frihet att göra vad jag vill. För även fast jag snart är 19 år får jag inte göra precis vad jag vill, eftersom jag bor hemma. Jag kan till exempel inte komma hem hur sent som helst utan några bekymmer. Sen är det jobbigt att ta sig till ställen. På dagen går det väl ok med bussar, men på kvällen är det skrattretande dåligt. Vill känna frihet helt enkelt. Känna att jag är vuxen, för det känns inte som att jag är det än. Jag vill ha mitt eget hem. Men jag antar att det inte är en evighet tills jag faktiskt har det. Jobbar jag ett tag nu så är nog mina chanser goda. Och om jag börjar plugga till hösten är det nog inte så svårt att hitta studentlägenhet. Problemet är bara vad jag skall plugga... Jag har faktiskt ett ganska stort sug efter att börja plugga. Skriver mer om det sen. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0