Vad är du nöjd över?

Jag har nästan aldrig känt att jag är nöjd. Det är inget jag direkt reflekterat över innan, men det är alltid något jag försöker uppnå eller vill ha. Jag är dålig på att stanna upp och ta in nuet, att tänka efter och nöja mig. Men för en stund sen när jag stod i duschen kom jag att tänka på det. Varför blir man aldrig nöjd egentligen? Kommer det alltid att vara såhär? Uppnår man någonting man länge strävat efter tar det inte lång tid innan det dyker upp något annat man suktar efter. Jag blev därför lite irriterad på mig själv, jag är så bortskämd. Jag gör mig själv bortskämd. Jag är så åpen på livet. Nöjer mig aldrig förän jag har "det bästa". Därför stannade jag upp några minuter och tänkte över det här. Vad är jag nöjd över egentligen?
- Just nu är jag nöjd över att jag är i en bra plats i livet. Jag har en fast inkomst - det är inte många tonåringar som precis tagit studenten som har det. Jag sökte ett jobb i höstas - det jobbet fick jag. Fastän jag bara skall jobba 50%, jobbar jag som en fulltid. De uppskattar mig på jobbet, de ger mig tider. Jag har möjlighet att spara, för att sedan kunna resa, något som jag länge drömt om. Jag är verkligen nöjd med mitt jobb. Visst det kan vara lite långtråkigt ibland, men vafan - nöjd är jag ändå! Jag har hur goa arbetskamrater som helst. Det har jag verkligen. Nu när jag lärt känna alla har jag alltid ett leende på läpparna på jobbet. Det känns väldigt skönt!
- Jag är nöjd över min prestation i skolan. Jag tog studenten med grymma betyg! Jag var hård mot mig själv och det lönade sig. Alla dagar och kvällar man satt och kämpade sig igenom massa plugg, medans många kompisar sket blanka fan i allt som hade med plugg att göra och var ute och roade sig, det kändes kanske inte så då - men det lönade sig faktiskt! Jag hade mitt roliga också. Men frihet kräver asvar, som min mamma brukar säga. Work, then play.
- Jag är oerhört tacksam över mina fina vänner. Nya och gamla. Jag är glad att jag har så god kontakt med mina barndomsvänner. Det betyder allt. Jag är jätteglad över att jag bundit nya kontakter den senaste tiden. I somras lärde jag känna människor som beyder oerhört mycket för mig och som jag vet kommer ha en stor betydelse för mig länge. Jag är också glad över att jag redan börjat få vänner på det nya jobbet, som även blivit vänner utanför jobbet.
- Min familj. Som alltid finns där. Jag tar dom för givet. Men det skall man inte göra. Det har hänt en del saker inom familjen det senaste året och det har verkligen fått mig att inse att de är mitt allt. Utan min familj är jag halv, ja om ens det. Utan min familj finns jag inte. Visst, jag är trött på att bo hemma och leva efter en massa regler, men det betyder inte att jag inte älskar er av hela mitt hjärta!
- Och så kör vi en liten ego-punkt också; jag är nöjd över mig själv. Där jag står i livet just nu - jag är stolt över att jag tagit mig hit. Att jag vågar visa framfötterna och faktiskt kämpar för något jag vill ha. Jag är envis. Det säger både mitt namn och mitt stjärntecken. Envis som en varg. 
Men det finns fortfarande en massa saker jag vill ha. Man borde kanske inte känna så, men det gör alla tror jag. Vem är nöjd egentligen? Mina nuvarnade mål är att ta körkort (det har legat på is ett tag. kommer nog göra det ett tag framöver också, men sakta men säkert går det framåt. Jag har ingen brådska, så det känns bra att ta det ganska lugnt) och köpa mig en fin Marc By Marc Jacobs väska, haha. Puss på er, ha en fin kväll! Själv skall jag lägga mig och titta på Top Model och sova, upp tidigt för jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0