De nödvändiga, but oh so onödiga, sakerna!

Hej mina fina. Hur mår ni? Jag mår bra. Är dock något frustrerad på blogg.se? Deras app till iphone har vart 100% värdelös de senaste två dagarna. Så fort man startar appen så krashar den. Har därför inte kunnat blogga, då jag inte har så mycket tid över att spendera framför datorn. Vilka motgångar hörni!
Idag har jag jobbat. Har även kommit till insikt att jag banne mig inte är ledig en enda helg förän i slutet av maj? Tyck synd om mig, snälla! Det är ju helt fruktasnvärt, samtidigt som det är så extremt fina pengar (gotta love OB). Men jag skall försöka se förbi detta faktum och ha roligt ändå. Även om jag skall upp klockan åtta på lördagen, skall jag banne mig försöka festa loss tills lördag gryning!
Igår var jag på middag hos min vän Anna som fyllt år. Vi va ett skönt gäng tjejer som lagade mat och skrattade tillsammans. Det är kul att lära känna nya folk och kunna sitta runt ett bord med tjejer en hel kväll som är liksinnade! På något sätt är det befriande att kunna snacka "skit" (kläder, killar och andra "problem").
Nu sitter jag här, framför datorn, en lördagskväll. Känns som jag är den enda i Sverige som är helt "unbooked" en lördagskväll, men så kan läget självklart inte vara. Varför är det så egentligen? Att man känner sig "sämst" bara för att man gör "precis ingenting" en helg-kväll? Egentligen tycker jag att det är supermysigt, men jag måste erkänna att det är något som skaver. Jag skulle ju hellre vara ute och dansa, om vi säger så. Men livet kan inte bara vara "ups", såklart!
På måndag skall jag på en shoppingtur, en enorm shoppingtur. Jag skall nämligen köpa precis allt som man annars aldrig får tummen ur att köpa! Förstår ni vad jag menar? En ny rakhyvel, bodylotion, fylla på "basic-smink-förrådet", underkläder, strumpor, deodorant och ja - jag tror ni fattar vinkeln nu? Eller det kanske bara är jag som drar mig från att köpa sådana saker? Känns som onödiga saker, men aj, så viktiga de är! Har för tillfället kris på alla dessa fronter, så den här shoppingturen är högst nödvändig. Nu skall jag lägga mig i soffan och kolla på senaste avsnittet av Carrie Diaries (väldigt mysig serie). Ha det fint, puss puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0