Storstädning

Precis som rubruken avslöjar, så har jag ägnat mig åt att städa större delen av förmiddagen. Men det är inte så att jag städat rummet, nej jag har städat min Macbook! Detta var av högsta prio just nu. Man kanske tror att en Mac är odödlig, men icke. Senaste månaderna tycker jag att den slappat till sig och jag kände att det var dags att ta tag i problemet. Så jag satte mig och rensade genom alla mina filer och kastade bort alla sparade filmer och serier (har aldrig raderat en hämtad film sen jag skaffade datorn, självklart att mycket plats togs upp av det!). Raderade alla inspirationsbilder som man sparat ner för att använda till bloggen (jisses vad många det var?). Rensade också bland massor av program och gamla skoluppgifter. Har ju tagit studenten för snart ett år sedan, varför skall jag då ha massa gamla uppgifter som ligger och samlar damm?
När det var gjort rensade jag all historik på Safari samt körde något "rensar-program". Märker redan skillnad? Så skönt! Nu är jag inne bland systemverktyg och söker igenom hårddisken efter problem och efter den anser jag nog mig vara klar med den här storstädningen. Rekomenderas av hela mitt hjärta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0