Äntligen

Nu sitter jag äntligen på bussen hemåt. Så skönt! Är inte hemma förrän vid 22.00 dock, men ändå. Alltid skönt att komma från arbetsplatsen. Jag trivs jättebra på mitt jobb och så, men det är ändå skönt att få dra sig hemåt. 
Jag har inget planerat den här helgen faktiskt. Jag jobbar varannan helg, så varannan helg har jag "slappis-ta-hand-om-mig-själv-och-umgås-med-familjen-helg". För jag tycker det är jobbigt att hitta på massa saker när man kommer hem sent från jobbet och sen skall upp och jobba dagen efter. Då är jag hellre hemma med familjen eller hittar på något lugnt och mysigt med vänner. Sen den andra helgen, som jag är ledig, gör jag ALLT istället. Då skall jag hinna träffa alla vänner, göra roliga saker, gå ut osv. Så det är lite stressigt, men det funkar. Jag vet ju att det inte kommer vara såhär för alltid. Förhoppningsvis börjar jag skolan till hösten och då är jag ju ledig helgerna och har antagligen mer fritid. 
Men det är rätt jobbigt att ha ett jobb som ligger så långt borta från hemma, något annat kan jag inte säga för då skulle jag ljuga. Har hållit på såhär sedan oktober och det börjar nu sätta sina spår. Samtidigt som man börjar vänja sig vid att va borta 5-6 dagar i veckan, 12 timmar om dagen hemifrån. Så är det självklart tärande. Som jag sagt tidigare, så hade jag mycket mer fritid när jag var en tjej som pluggade mycket på gymnasiet än en tjej som inte ens jobbar heltid. Helt tvärtom vad jag hade förväntat mig! Känner ni igen er? 
Men nog om det. Nu har jag i alla fall blivit sugen på att plugga igen. Jag trodde aldrig att jag skulle bli det efter endast ett år - inte ens ett år än! Jisses!

Kommentarer
Postat av: Erika

Gillar din blogg jättemycket! Är du intresserad av Bloglovin byte? Ha en fin dag

Svar: Tack och jättemycket detsamma! Riktigt fin blogg har du. Vad innebär Bloglovin byte (hehe?). Jag använde knappt min bloglovin nämligen. Kram på dig!
Ida Olausson

2013-02-09 @ 09:43:09
URL: http://erikacao.blogspot.se
Postat av: Erika Cao

På Bloglovin kan man följa olika bloggar, det var där jag hittade din blogg :) Jag har lagt till dig! Kram

Svar: Ja okej, just det ja! Jättegärna! Hur gör man? Kram
Ida Olausson

2013-02-11 @ 13:07:50
URL: http://erikacao.blogspot.se
Postat av: Erika Cao

Logga in på Bloglovin, sök efter min blogg "erikacao.blogspot.se" sen klickar du bara på "följ bloggen" Svårare än så är det inte! Ha en fin dag

2013-02-11 @ 13:35:39
URL: http://erikacao.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0