På vagnen hem

Fullspäckad dag resulterar i en fin, glad och rolig dag! I förmiddags fikade jag med mina favoriter Julia och Josephine. Julia hade jag inte träffat sen december, då hon varit i Uganda för sitt projektarbete. Alltså var det därför extra kul att träffa henne.
Framåt eftermiddagen var det dags att sätta mig på bussen in mot stan. Skulle till en för mig helt okänd destination, och dit skulle jag ta mig ensam - med endast en kass karta på mobilen som hjälp. Sprang in på närmaste 7Eleven, men tjejen bakom kassan hade ingen aning. Suck. Jag började gå bortåt, mot ingenstans och försökte hjälplöst tyda kartan. Det är en konst att läsa kartor skall ni veta! Men precis när jag skulle ge upp och börja fråga folk på gatan, fick jag syn på skylten: Tapaskällaren. Thank god!
Kan varmt rekommendera stället, maten var supergod och det va en fin och mysig lokal. Dock var personalen och servicen under all kritik. Kan ha berott på att vi va ett stort sällskap på 16 personer dock (några arbetskamrater). Men det var mysigt ändå!
Kvällen avslutades med att jag tillsammans med Johanna och Louise gick och satte oss i en mysig bar med varsin drink i handen. Slutsats: toppendag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0